У сучасным грамадстве праблема захавання і ўмацавання здароўя дзяцей з’яўляецца як ніколі раней Актуальнай. Гэта тлумачыцца тым, што да іх прад’яўляюцца вельмі высокія патрабаванні, адпавядаць якім могуць толькі здаровыя дзеці. А пра здароўе можна казаць не толькі пры адсутнасці якіх-небудзь захворванняў, але і пры ўмове гарманічнага нервова-псіхічнага развіцця, высокай разумовай і фізічнай працаздольнасці. Разам з тым вынікі навуковых даследаванняў сведчаць: ужо ў дашкольным узросце здаровых дзяцей становіцца ўсё менш. Вядома, што здароўе фармуецца пад уздзеяннем цэлага комплексу фактараў (асаблівасці унутрычэраўнага развіцця, спадчынная схільнасць, сацыяльныя ўмовы і інш.). Да найбольш значным вонкавым фактарам, вызначальным развіццё дзіцяці, ставіцца сямейнае выхаванне. Бацькі маюць магчымасць развіваць асобу дзіцяці, зыходзячы з яго індывідуальных магчымасцяў, якія ведаюць лепш, чым хто-небудзь іншы. Яны нясуць адказнасць за яго фізічнае, маральнае, разумовае, сацыяльнае выхаванне і развіццё. Яны хочуць бачыць сваіх дзяцей здаровымі, жыццярадаснымі, актыўнымі, цягавітымі, моцнымі, разумнымі.
Найважнейшай умовай выхавання здаровага дзіцяці з’яўляецца рухальная актыўнасць, якая аказвае спрыяльнае ўздзеянне на фарміруецца арганізм. Рухальная актыўнасць дзяцей 3-7 гадоў мае ярка выяўленыя індывідуальныя праявы, што вызначаецца, перш за ўсё, індывідуальна-тыпалагічнымі асаблівасцямі нервовай сістэмы і фізічнага развіцця, ступенню самастойнасці дзіцяці і ўстойлівасцю яго інтарэсаў да пэўных гульняў і фізічных практыкаванняў. Значная роля ў фарміраванні рухальнай актыўнасці належыць дарослым. Шмат што залежыць ад стварэння рацыянальнага рухальнага рэжыму ў сям’і, які ўключае арганізаваную і самастойную рухальную дзейнасць. Да арганізаванай дзейнасці ставяцца штодзённая ранішняя гімнастыка, рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні на паветры і ў памяшканні, а таксама сумесныя з бацькамі прагулкі на дзіцячай пляцоўцы, у парку, лесе.
Бацькам варта паклапаціцца аб стварэнні фізкультурна-гульнявой асяроддзя. Правільны падбор і рацыянальнае выкарыстанне фізкультурнага абсталявання спрыяюць развіццю рухальнай сферы дзіцяці, дазваляюць больш поўна задаволіць яго патрэба ў руху, фармуюць базавыя ўменні і навыкі, пашыраюць магчымасці выкарыстання розных відаў практыкаванняў. Так, лажанне па гімнастычнай сценцы, канаце, хада на лыжах, язда на самакаце, ровары значна павялічваюць амплітуду рухаў, паляпшаюць гнуткасць апорна-рухальнага апарата. Практыкаванні з мячом, абручом, скакалкай, кіданне прадметаў у мэта (сэрсо, кольцеброс) спрыяюць развіццю хуткасці рухальных рэакцый. Балансаванне на буйным набіўнога мячы, балансіры, Каця цыліндры, хада па шнуры, палцы і т .д.развіваюць каардынацыю і спрыт. Скачкі на батуце, хада на лыжах, язда на ровары, самакаце, катанне на санках з Горак спрыяюць развіццю спрыту і цягавітасці.
Залучайце сваіх дзяцей у гульні і практыкаванні, накіраваныя на развіццё спрыту, хуткасці і цягавітасці. Напрыклад:
Скокні і павярніся.
Дзіця выконвае скачкі на месцы (на адной назе, на двух нагах), па сігнале робіць рэзкі паварот скачком вакол сябе.
Хутка перакласці мяч.
Дзіця стаіць прама, злёгку расставіўшы ногі, рукі ўнізе, у адной мяч. Па сігнале хутка перакладае мяч з адной рукі ў іншую наперадзе і ззаду сябе.
Стукні і дагані.
Дзіця ўдарае па мячы нагой, бягом даганяе яго, бярэ ў рукі і бягом вяртаецца на месца.
Правядзі мяч.
Па сігнале дзіця вядзе мяч нагамі, прасоўваючыся наперад да фінішнай лініі. Дасягнуўшы яе, хутка разгортваецца і вядзе мяч назад.
Ваўчок.
Дзіця, седзячы ў абручы, прыўздымае ногі і, адштурхваючыся рукамі, стараецца павярнуцца вакол.
Дагані абруч.
Дзіця ставіць абруч вобадам на падлогу, энергічна адштурхвае яго, даганяе і зноў адштурхвае, імкнучыся, каб ён не ўпаў.
Ваўчок
Дзіця ставіць абруч вобадам на падлогу, прытрымваючы яго зверху рукой. Рэзкім рухам закручвае абруч адной рукой вакол вертыкальнай восі, затым хутка адпускае руку і ловіць абруч.
Вуда.
Дарослы круціць вяроўку па падлозе вакол сябе. Дзіця пераскоквае праз вяроўку, імкнучыся не закрануць яе.
Гэтыя гульнявыя практыкаванні ў значнай меры дапамагаюць скарэктаваць парушэнні ў псіхафізічным развіцці дзіцяці, ўмацоўваюць яго веру ў свае сілы і магчымасці.
Кіраўнік фізічнага выхавання Лабінская Ю. Н.